OPTIMIZATION OF THE VIRTUAL APPOINTMENT SYSTEM TO IMPROVE CARE AT NATIONAL HOSPITAL IN THE GASTROENTEROLOGY SERVICE, LIMA

Main Article Content

Paulo Cesar Olivares Taipe
Jhoana Milagritos Ramírez Cerna
Jessica del Rocío Calderón Távara
Mónica Patricia Lock De la Cruz

Abstract

The current era of information and technological evolution coupled with the continuous improvement of management systems in the health sector seeking efficient and reliable automation, allows us to develop a project with the aim of designing and implementing software capable of improving the virtual system. of appointments that has been used within the management at the National Hospital, as a pilot program to meet the immediate and scheduled care needs of the large number of people who are seen daily, a stratified sampling is carried out, in order to to reflect the innumerable complaints of the population who need to have an accessible, easily understood and unified system, which allows them to separate their appointments from the comfort of their home.

Article Details

How to Cite
Olivares Taipe, P. C., Ramírez Cerna, J. M., Calderón Távara, J. del R., & Lock De la Cruz, M. P. (2023). OPTIMIZATION OF THE VIRTUAL APPOINTMENT SYSTEM TO IMPROVE CARE AT NATIONAL HOSPITAL IN THE GASTROENTEROLOGY SERVICE, LIMA. Scientific Journal in Health Sciences, 2(3), 229–235. https://doi.org/10.61324/csalud.2023.vol2i3.36
Section
Artículos Originales

References

Alvarado. (2009). La programación lineal aplicación de las pequeñas y medianas empresas. Perú: Universidad Privada del Norte.

Castillo. (2015). Plan estratégico de articulación para optimizar los servicios de emergencia médica del hospital Gustavo Dominguez. Ecuador: Universidad Regional de los Andes.

Medina, S. (2010). Reducir tiempos de esperas de pacientes en el departamento de emergencias de un hospital utilizando simulación. Lima: Universidad Nacional de San Marcos.

Gonzales, L. G. (2019). Implementación de sistema de reserva de. Lima: Universidad San Ignacio de Loyola.

Lazaro, A. (2018). Gestión óptima de citas médicas mediante la aplicación de un modelo de optimización multicriterio. España: Universidad de Zaragoza.

Manay, C. E. (2020). Gestión de procesos para la optimización de citas médicas. Chiclayo.

Rodriguez, A. A. (2020). Analítica de datos para la. Bogotá: Utadeo.

Velazquez, P. (2011). Quantitative methodology for emergency service optimization: a review of past literature. Bogotá: Scielo.

Aguilera, M. A. (2013). Desarrollo de un sistema web de control de citas, para un hospital. Quito: Pontificia Universidad Católica del Ecuador.